Thursday, April 4, 2013

Apa yang aku lakukan untuk ISLAM?

Persoalan ini cukup untuk buat jiwa memberontak dan membentak! Ditambah dengan provokasi yang menekan dari semua sudut. Depan belakang kiri kanan atas bawah, malah dari tengah dan dalam jua ada. Betapa ruginya aku! Rugi yang tak terperi. Andai tidak kali ini, bila lagi? Apa aku ada peluang lagi? Aku pernah punya peluang itu, tapi aku siakan dengan berbekal ilmu dangkal sedangkal air teh o dalam piring yang nak ditiup sejuk. Aku dangkal dulu dan ia rugi. Aku masih dangkal sekarang(tapi aku cuba belajar menjadi anti-dangkal) dan tetap, aku rugi. Aku rugi besar! Dan jika ditanya nanti apa aku buat untuk ISLAM, apa yang bakal aku jawab? Apa? Apa yang sudah aku buat?  Ia rugi besar Nabila!
P/s : Daftarlah mengundi awal-awal, jangan jadi macam aku. Dah terlambat nak mendaftar, aku tidak punya saham dalam menegakkan agama ALLAH dalam PRU13. Aku rugi. Dan yang paling rugi, aku tidak punya saham. Apa nak ku jawab jika ditanya "apa kau buat untuk ISLAM?"

No comments:

Open Cbox