Wednesday, December 18, 2013

Cerita hari ini.

Hari ini hari Selasa. Saya kerja pukul 3.30 petang. Sekarang saya di Makmak Tahun Akhir Kimia 5, sedang menunggu hasil reflux daun kedondong saya yang diproses bermula jam 10.00 pagi tadi. Proses reflux mengambil masa sekitar 4 jam. Selepas proses reflux, saya akan menjalankan proses filtration. Proses filtration melibatkan penapisan antara daun kedondong yang telah diboil, dan hasil filtration iaitu filtrate. Selepas filtration, hasil akan diboilkan sehingga pekat atau dinamakan sebagai crude.That crude is going to be use later. Hari ni buat sampai dapat filtrate sahaje. Esok sambung untuk buat crude. 


Nama saya reflux process.

Nama saya chiller. 

Nama saya heating mantle. 

P/s : Aku tak tahu kenapa aku rajin up gambar. Tolong abaikan (kalau tak nak, tolong jangan tak banggakan kerajinan aku, haha) dan maaf atas kecelaruan bahasa yang terjadi. Inilah hasil anak eksperimentasi kerajaan dalam menjalankan P & P(kes MBMMBI). 

No comments:

Open Cbox