Showing posts with label ibu. Show all posts
Showing posts with label ibu. Show all posts

Sunday, December 15, 2013

Dah jumpa.


"Dalam satu UPSI besar-besar ni dia suruh cari Ain Nabila. Mcm mana nak jumpa?"

Ayat yang keluar dari mulut seorang kenalan baru, Kak Zu saat berkenalan dan bersoal jawab dengannya. Kak Zu sangat gembira dan kelihatan tidak sabar untuk menyampaikan berita perkenalan ini kepada sepupunya, Abang Din katanya. Setelah sesi soal jawab berakhir, baru ku tahu kisah sebenar. Abang Din atau lebih aku kenali sebagai Ustaz Din tersebut ialah sepupunya yang juga rakan sejawat ibuku disekolahnya. Ustaz Din merupakan seorang ustaz bujang disekolah ibuku dan kerana statusnya itu, guru-guru lain(rakan sejawat ibu yang lain) sering mengkenenkan aku serta ustaz tersebut. Ku sangka habis  disitu sahaja, rupanya berlarutan. Tidak aku pasti ke tahap yang mana. Asif, segala gurauan tersebut dikira serious, sedang aku sendiri tidak pernah mengetahui cerita ini jika tidak ibu ceritakan kepada aku. Maaf. 

Saturday, August 24, 2013

Pahala percuma.

Assalamualaikum readers, siape nak dapat pahala percuma? (Oh, siape tak nak kan. Semua orang nak. Aku pon nak)   Rasa-rasa readers semualah kan, apakah cara paling mudah untuk dapat pahala percuma? 
Dan bagi aku, cara paling mudah untuk dapat pahala ialah dengan melihat Kaabah serta melihat wajah ihu bapa kamu. Lihatlah dengan seikhlas hati dan setelus hati. Maka barulah kamu dapat rasakan apa yang benar-benar disampaikan. Kerana itu, aku rindu untuk berbuat pahala percuma. 

P/s : Aku rindu menatap wajah ibuku. Aku rindu padanya. Aku rindu peluknya. Aku rindu harumnya. 

Sewaktu menulis ini, aku teringat akan seorang juniorku. Seorang anak lelaki berasal dari kampung, punya adik beradik yang rata-rata perempuan, seorang anak lelaki yang tidak kenal takut, dia tahu apa yang dipegangnya dan teguh pada pegangannya. Dan yang paling utama, dia sudah tidak punya ibu. Dan yang paling meruntun hati seorang kakak seperti aku sewaktu kenal dengannya, kenangan paling manis dalam hidupnya ialah...merasai pelukan ibu dan kenangan paling pahit dalam hidupnya ialah...kehilangan ibu. Betapa sewaktu aku mendengar bait-bait itu dari bibir juniorku itu, hati aku benar-benar tersentak dan terketuk dengan tamparan bahawa betapa beruntungnya aku. Kerana itulah, wahai readers(dan aku jua) peluklah, sayanglah, hargailah, taatilah ibu kita selagi mereka masih ada. 

Friday, August 23, 2013

Is mommy always like that?

Is mommy always can read our mind and so? Is mommy always can guess what we want to eat without us telling? Is mommy so harsh about her rest so that her kids can smile? Is mommy like that? Why are they like that? Can any of u guys tell me? Because my mommy is, and I can't seem to find the answer to this so puzzle. Which, made me so 'geram' to my mommy. 
P/s : Ibu, please don't be like that. I feel so wronged to you. Please ibu. 
P/ss : I'm sorry that I can't be with you over this time. Just so you know that, you, I love the most, my first love and my last love ever. 
P/sss : Yes, she come to my rumah sewa this evening. But I'm not home! So she left what she's supposed to( the stuff I asked her to bring from home and some foodies; pulut durian and home-made kebab) my housemates and head home. That is so my mommy. So geram! 

Tuesday, July 23, 2013

Nota cinta dari ibu. Part2

Waalaikumsalam...Kuat!!!!!!!!! Gagah!!!!!! Berani!!!!!! Tabah!!!!!!! Cekal!!!!!!!! Sabar!!!!!!! Kental!!!!!! Ain Nabila boleh..........

Nota cinta dari ibu. Part1

Insyallah...kt sume dizinkan Allah dgn kekuatan,kekentalan,keberanian, ketabahan,kegagahan,dll krn Nya.....
Open Cbox