This blog is a usual blog written by usual girl who live a usual life in a usual way. Don't expect anything unusual in this blog. Jzkk.
Showing posts with label sayang. Show all posts
Showing posts with label sayang. Show all posts
Tuesday, April 1, 2014
Apa cerita?
Apa kau rasa bila harta yang kau jaga selama 4 bulan, hari-hari tatap, hari-hari bagi makan, hari-hari pergi jenguk, 2 hari sekali tukar tempat tidur, hari-hari pegang dia, usap dia, belai dia, cakap dengan dia. Sampai masa, kau kene bagi dekat orang lain. Itu satu cerita. Bila dah bagi, kau dapat tau, seminggu tak diberi makan, tahu-tahu bila pergi tengok, dia makan kawan dia. Apa kau rasa? Apa kau rasa? Tergamak ke kau? Aku jujur, aku memang tak puas hati. Dengan kene bagi macam itu sahaja, kalau aku tahu macam ini kau nak layan dia, baik aku matikan dia awal-awal, taklah dia siksa macam ini.
Sunday, December 1, 2013
Apa nak jadi dengan UPSI?
Assalamualaikum readers :)
Salam cinta Islam dan salam muhasabah apa dah kita buat untuk Islam? (sekadar selingan selepas Maghrib)
Umum pembaca tahu bahawasanya ana merupakan mahasiswi di sebuah institusi di dalam negara yang melahirkan bakal pendidik bakal guru bakal pencorak masa hadapan iaitu Universiti Pendidikan Sultan Idris. Sengaja ana bold dan highlightkan perkataan pendidikan kerana ia memamng merupakan jati diri institusi itu sendiri. Walaubagaimanapun, akhir-akhir initimbul isu/ura-ura/khabar angin bahawasanya institusi tersebut tidak lagi melahirkan bakal pendidik (dan sewaktunya dengannya). Ana memetik kata-kata dari sebuah laman atas talian, upsi tak berapa nak kini
Menurut mantan Dekan Fakulti Seni Muzik, Dr Ahmad Suhaimi, " kalau fungsi dan peranan (UPSI) mula dipinggirkan, bermakna wilayah jati dirinya sebagai " Sultan Idris Education University mula dipertikai dan dicerobohi."
Katanya, " yang ada pada kita (UPSI) ialah nama sahaja iaitu "the education university atau 'the royal university," yang melahirkan bakal pendidik di seluruh negara sejak zaman SITC, MPSI dan IPSI".
Dengan nada kritis, beliau turut menyatakan "Nak lawan universiti Malaya kita jauh tertinggal..nak lawan 3 lagi universiti penyelidikan juga kita jauh tertinggal, nak kejar mereka, mereka jauh terkehadapan, nak hebat dalam bidang sains USM dah ada, nak hebat dalam bidang kebahasaan, kebudayaan dan kesusasteraan Melayu UKM dah ada, nak hebat dalam bidang pengurusan UUM dah ada"
" Nak hebat dalam bidang teknik dan vokasional UPM dah ada, nak hebat dalam bidang Seni dan Muzik UiTM dah ada."
Beliau menyatakan keistimewaan universiti pendidikan wajar dipertahankan "yang ada pada kita ialah nama sahaja iaitu "the education university@the royal university" yang melahirkan bakal pendidik di seluruh negara sejak zaman SITC, MPSI dan IPSI "
Petikan inimerupakan kata-kata mantan Dekan Fakulti Seni Muzik dan Persembahan. Ana sendiri pun musykil dengan perkara ini. Oleh itu, marilah sama-sama dengan ana berdoa semoga universiti kesayangan ana ini kekal utuh dalam perjuangan akademia serta perjuangan menuju akhirah. Ana pohon ya wahai readers.
P/s : Tulisan dari ana yang buta ilmu serta tidak celik IT malahan dangkal pemikiran. Sekian. Pohon jangan hukum ana kerana tulisan yang ana ungkap dari titik hitam hati seorang mahasiswi yang sayang akan universitinya.
labelalo
ana,
kampus,
kesayangan,
sayang,
upsi
Tuesday, September 3, 2013
O sayang.
Told my syg,
I : "Syg, buku aku koyak. Cube kau bayang kan kelabu(a novel she own) tu, tibe2 koyak tengah2, ha, mcm tu lah".
Syg : "dye pakai jahit eh?"
I : "a'ah"
Syg : "kau jahit lah balik!"
I : "~^]€|*{!<|*]*|>8;)3&?-9.'s:7.)€€{*~^"
Friday, August 23, 2013
Is mommy always like that?
Is mommy always can read our mind and so? Is mommy always can guess what we want to eat without us telling? Is mommy so harsh about her rest so that her kids can smile? Is mommy like that? Why are they like that? Can any of u guys tell me? Because my mommy is, and I can't seem to find the answer to this so puzzle. Which, made me so 'geram' to my mommy.
P/s : Ibu, please don't be like that. I feel so wronged to you. Please ibu.
P/ss : I'm sorry that I can't be with you over this time. Just so you know that, you, I love the most, my first love and my last love ever.
Monday, August 5, 2013
Tersurat tersirat.
Rupa-rupanya banyak cerita tersirat yang aku tak tahu. Dan aku baru tahu, membuatkan aku nak lari dari semuanya. Memang benar sakit. Tapi aku tetap nak tahu dimana silapnya dan aku nak tahu ruang yang mana yang boleh aku jadikan solusi supaya ini semua bisa terurai, terhilang diresap dek masa.
P/s : Jauh mn dapat aku lari? Dan berharap bila aku kembali, semua akan selesai? Jangan mimpi sayang.
labelalo
cinta,
kasih,
keluarga. air dicincang takkan putus,
sayang
Wednesday, July 24, 2013
Nota cinta dari abah. Part3
Salam Ramadhan , lg 15 hari utk rebut,,,,,,keistimewaan,,,,,,,thn dpn ,,,,,, ENTAH???????? tambah momentum,,,,,,speed up,,,,,,,,,amin,,,,,,
Tuesday, July 23, 2013
Nota cinta dari abah. Part2
Syg all , acik bibi, acik angah bkn sja kuat tapi HEBAT , mcm nenek hebat jugak,,,,,,,,amin,,,,,
Nota cinta dari ibu. Part2
Waalaikumsalam...Kuat!!!!!!!!! Gagah!!!!!! Berani!!!!!! Tabah!!!!!!! Cekal!!!!!!!! Sabar!!!!!!! Kental!!!!!! Ain Nabila boleh..........
Nota cinta dari abah. Part1
Salam Syg , all my family mambers are strog fhysical n mental n independent n discipline n relevent n punctual n etc just for ALLH SWT , amin,,,,,,
Nota BIRTHDAY PAPA.
Terima kasih YA ALLAH,,,,,,& trima kasih istru ku syg, ank2 ku syg. 51 thn, umor abah, harmoni,bhgia,kemah keming,korang penyeri n pemangkinazam abh, kekal kita dlm iman n comelberibadat n amal. Jumpa di syurga, amin,,,,,,,,
Nota cinta dari ibu. Part1
Insyallah...kt sume dizinkan Allah dgn kekuatan,kekentalan,keberanian, ketabahan,kegagahan,dll krn Nya.....
Wednesday, April 24, 2013
Bila wajahmu aku bayangkan.
Terngiang-ngiang lagu itu dalam benak fikiran. Sungguh, bila wajahmu aku bayangkan. Kurasa sayang, kurasa rindu. Kurasa sayang mengenangkanmu. Sungguh. Aku tak tipu. Walau sikit, aku tak tipu. Ini apa yang akar hati aku berkata dan menjerit sentiasa. Bila akar hati dah menjerit, batang-dahan-ranting-daun-bunga semuanya goyah! Semua goncang, rapuh! Pelan-pelan jadi retak, dan...pang! berderai.
P/s : Aku harap aku tidak sampai tahap berderai. Aku teguh, tegap, kokoh, bisa gantang! Aamiin.
*O Allah, jika rindu ini bermanfaat, zahirkanlah*
*Quotes credit to SyaRod *
*Quotes credit to SyaRod *
Tuesday, March 5, 2013
Pesan dari dia.
Sayang, calm down..how should I tell you this..I might be not a right person to tell u all this,but I want u to think of what I'm going to say..to think reality..<1st text>
1)About frens n juniors..hello,wale up dear,since when u bcome the people yg nk bt org lain impress?knapa kau nk malu?don't talk about cnth..kalau sum1 ptt dijadikn cnth,is bcoz somethng yg ada dlm dri sum1..sngnye,kau tngk aku sndri la..aku bkn stdnt yg bgs,tp aku xprnh jdkan bdk yg dean list stiap sem as a cnth,y?they don't deserve respect..syg,y kita nk suruh org jdkan kita cnth.y?kita ckp semprna?prnh kita tfikir,kalau kita jdkn cnth,ada cnth yg xbaik diorg ikt pada kita,*cnthnye,kak ain blh je kuar lepak2 dgn laki2,tp result gempak gak,,yes,they take u as exmple,but ??it is an exmple..at last,kita tnggung dosa skali..I'm frust syg if u want to succeed bcoz want to be a cnth..seriusly..hormat bukan diberi, tapi diperolehi..rite now, u r like "want" they respect u..it is wrong<2nd text>
Regarding ibu abh..I know that feeling syg..tp syg,aku cukup yakin,ibu abh xmenilai ank diorg krana ilmu dunia semata..what the point,kau achieve 4flat,but at the end there is no "amal" dgn ilmu yg kau bljr..do u thInk ibu abh will be proud..syg,cmnilah,betul sbgi ank kita kena happykan parents..but Allah tu adil..Dia xtngk samada kau bjaya xachieve trget kau untk happykan mak ayh kau,tp Dia lebh menilai kau kpd,usaha kau untk happykan kedua ibu bapa kau..syg..hmmm,aku serba salh nk ckp ni..tp sbb aku syg kau..aku kene cakap<3rd text>
Niat kau bljr untk apa?dptkan penghrmatan junior,kawan,parent?kalau itu niat kau,Allah xkn izinkan kau untk dpt apa yg kau nak.sbb niat kau slh.syg,letak niat kau bljr,kerana Dia,dan letak niat, untk ilmu itu kau nak guna smpi mati..ilmu tu bukan bnda untuk dibanggakan dgn pncapaian,tp lbh kepada perkongsian..if u r in front of me,I will give a speech to u ain nabila..hmm,syg,I don't rmmber, it is a hadith or what,but is sounds like "setia ilmu yg kita ada,xkn berguna,kalau kita xamalkan"..so kau fkr la sndri..is it cgpa kau akan menghalang kau untk "beramal" or "bkongsi" apa yg kau bljr kat kelas? I don't think so syg..<4th text>
Syg..my tips r really easy "we r not striving for dunya,but for akhirat"..jgn kita kjr dunia,smpi lupa akhrt n vise versa..n 1more thing..put this in ur mind "belajar smpi mati,untk kau bawa smpi mati,untk kau bw dlm tanah."..<5th text>
Idk its help u or not, but u must change ur perception about "achievemnt"..I always love u syg..and as a person call FRIEND,ur cgpa is not a matter for me..but,don't call me a fren,if I can't help u to realise what is the reality all about..sorry its toooo long<6th text>
Pesan dari dye ni cukup pjg, tapi cukup bermakne utk aku. Pesan dari dye ni cukup kasar, cukup utk bt hati aku sangat terase. Pesan dari dye cukup untuk buat aku menangis dalam tidur aku. Tapi aku berterima kasih sebab yg kasar tu yang buat aku tersentak. Buat aku bangun dari comfort zone aku. Alhamdulillah Allah bg aku semua ni :)
1)About frens n juniors..hello,wale up dear,since when u bcome the people yg nk bt org lain impress?knapa kau nk malu?don't talk about cnth..kalau sum1 ptt dijadikn cnth,is bcoz somethng yg ada dlm dri sum1..sngnye,kau tngk aku sndri la..aku bkn stdnt yg bgs,tp aku xprnh jdkan bdk yg dean list stiap sem as a cnth,y?they don't deserve respect..syg,y kita nk suruh org jdkan kita cnth.y?kita ckp semprna?prnh kita tfikir,kalau kita jdkn cnth,ada cnth yg xbaik diorg ikt pada kita,*cnthnye,kak ain blh je kuar lepak2 dgn laki2,tp result gempak gak,,yes,they take u as exmple,but ??it is an exmple..at last,kita tnggung dosa skali..I'm frust syg if u want to succeed bcoz want to be a cnth..seriusly..hormat bukan diberi, tapi diperolehi..rite now, u r like "want" they respect u..it is wrong<2nd text>
Regarding ibu abh..I know that feeling syg..tp syg,aku cukup yakin,ibu abh xmenilai ank diorg krana ilmu dunia semata..what the point,kau achieve 4flat,but at the end there is no "amal" dgn ilmu yg kau bljr..do u thInk ibu abh will be proud..syg,cmnilah,betul sbgi ank kita kena happykan parents..but Allah tu adil..Dia xtngk samada kau bjaya xachieve trget kau untk happykan mak ayh kau,tp Dia lebh menilai kau kpd,usaha kau untk happykan kedua ibu bapa kau..syg..hmmm,aku serba salh nk ckp ni..tp sbb aku syg kau..aku kene cakap<3rd text>
Niat kau bljr untk apa?dptkan penghrmatan junior,kawan,parent?kalau itu niat kau,Allah xkn izinkan kau untk dpt apa yg kau nak.sbb niat kau slh.syg,letak niat kau bljr,kerana Dia,dan letak niat, untk ilmu itu kau nak guna smpi mati..ilmu tu bukan bnda untuk dibanggakan dgn pncapaian,tp lbh kepada perkongsian..if u r in front of me,I will give a speech to u ain nabila..hmm,syg,I don't rmmber, it is a hadith or what,but is sounds like "setia ilmu yg kita ada,xkn berguna,kalau kita xamalkan"..so kau fkr la sndri..is it cgpa kau akan menghalang kau untk "beramal" or "bkongsi" apa yg kau bljr kat kelas? I don't think so syg..<4th text>
Syg..my tips r really easy "we r not striving for dunya,but for akhirat"..jgn kita kjr dunia,smpi lupa akhrt n vise versa..n 1more thing..put this in ur mind "belajar smpi mati,untk kau bawa smpi mati,untk kau bw dlm tanah."..<5th text>
Idk its help u or not, but u must change ur perception about "achievemnt"..I always love u syg..and as a person call FRIEND,ur cgpa is not a matter for me..but,don't call me a fren,if I can't help u to realise what is the reality all about..sorry its toooo long<6th text>
Pesan dari dye ni cukup pjg, tapi cukup bermakne utk aku. Pesan dari dye ni cukup kasar, cukup utk bt hati aku sangat terase. Pesan dari dye cukup untuk buat aku menangis dalam tidur aku. Tapi aku berterima kasih sebab yg kasar tu yang buat aku tersentak. Buat aku bangun dari comfort zone aku. Alhamdulillah Allah bg aku semua ni :)
Monday, December 10, 2012
Pilihan terbaik.
Aku tidak terpilih kesana, kerana aku terpilih untuk kesana bersama tercinta. Insyallah dan aku sangat tahu, sangat yakin, ini yang terbaik untuk aku :)
Mood : Sayang cinta kasih sangat pada mereka.
Mood : Sayang cinta kasih sangat pada mereka.
Thursday, July 12, 2012
bujang sayang~
hye,
good morning peeps!
hahaha
_suke betul aku mengupdate blog time2 cenggini kan, adoii lar_
err, suke aku lah, blog aku kan, haha!
ok, nak citer yang ade story dalam hidup aku dh jadi history,
so skang datang story baru,
sebab nye aku ade,
2 orang buah hati akaboyepren boyfriend yang sentiase bersame aku dan menemani aku kemane ajer aku pergi,
depa best,
sebab depa ikut jer cakap aku,
aku boleh suruh depa buat ape2 jer,
depa x nak ikut cakap aku ugut,
jahat kan aku,
_ehh, suke aku lah,boyepren aku kot!_
esok, one of them x de,
kene g camp,
so malam ni kami duk bergedik r dekat rumah, huhu
so, here is our hasil pergedikan(betul ke bahase aku nih?) >>
good morning peeps!
hahaha
_suke betul aku meng
err, suke aku lah, blog aku kan, haha!
ok, nak citer yang ade story dalam hidup aku dh jadi history,
so skang datang story baru,
sebab nye aku ade,
2 orang buah hati aka
depa best,
sebab depa ikut jer cakap aku,
aku boleh suruh depa buat ape2 jer,
depa x nak ikut cakap aku ugut,
jahat kan aku,
_ehh, suke aku lah,
esok, one of them x de,
kene g camp,
so malam ni kami duk bergedik r dekat rumah, huhu
so, here is our hasil
*x la gedik mane pon huhu*
Subscribe to:
Posts (Atom)
Open Cbox


